KAAPSTAD EN OMGEVING - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu KAAPSTAD EN OMGEVING - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu

KAAPSTAD EN OMGEVING

Door: PimenLisonne

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lisonne

13 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

11 JAN
Wij zijn na een goedverzorgde 12 uur vliegen met KLM en transfer aangekomen in CAPE GRACE, ons hotel in Kaapstad aan de haven VICTORIA AND ALBERT WATERFRONT. We staan verbaasd over de uitstraling, de ene na de andere bar met Live Music en de vele reataurants,en steeds overal zicht op de dominante Tafelberg.

donderdag 12 januari

Gavin zal ons de komende dagen rondrijden in Kaapstad en omgeving, om alvast even te wennen aan het linksrijden!
We staan de hele dag oog in oog met onze eigen Vaderlansche geschiedenis, met Jan van Riebeeck die hier in 16-zoveel voet aan wal zette en er zij n kasteel "VAN DIE GOEIE HOOP " bouwde hier aan de Atlantische kust.Huiskamers vol met onbetaalbare atieke staande horloges,kabinetten,schrijftefels en kisten met kostbaar beslag.
En... uiteraard ook naar het heel mooi vormgegeven slavenmuseum, de minder leuke kant van ons koloniaal verleden.

Vrijdag 13 januari,

Voor de bijgelovigen onder ons.. het is een fantastische dag, hoewel hij steeds weer begint met een Tafelberg met een kleedje ( nog steeds in de wolken)wij maken vandaag een tour rond het schiereiland ( 160 km)Wij worden gadegeslagen door Bavianen met hun kleintjes die over elkaar heenbuitelen,Struisvogels( heel bijzonder aan de kust),volgevreten marmotten,schildpadden en jawel...pinguins!Wij heffen het glas bij KAAP DIE GOEIE HOOP, klimmen naar duizelingwekkende hoogten en kijken vanaf die hoge rotsen naar het ontstuimige woeste water dat de kliffen teistert daar waar de Atlantische de Indische Oceaan ontmoet.We eten bij BLACK MERLIN en gaan voldaan huiswaarts.

• 13 Januari 2012 - 22:43

Vonnie:

Mooie foto's mooi land geniet ervan xv

• 13 Januari 2012 - 23:58

Chris En Pieternel :

Doe Gavin de hartelijke groeten, ook al zal hij zich ons niet herinneren. In 2004, februari, was hij onze gids gedurende een dag of tien. We waren toen samen met de fam Berretty en Nijpels op pad gedurende 3 weken. Groetjes en veel plezier, Chris en Pieternel

• 14 Januari 2012 - 09:09

Marianne:

Leuk jullie verslag. Heel herkenbaar voor ons. Wij waren daar ook ruim 10 jaar geleden. Wat een heerlijke temperatuur!
    Wij gaan morgen ook de warmte opzoeken in Dubai.
    Geniet ervan!

Marianne en Herman

• 14 Januari 2012 - 11:01

Harriet:

Hai wereldveroveraars,
    Ik ben helemaal jaloers op jullie ! Dit verslag herken ik tot in de puntjes ,de bavianen, de gedekte tafel o, wat zullen jullie genieten. En wat heerlijk zo'n reisversversag ga zo door ! Laat zeker een foto maken als jullie op die struisvogel zitten!!!veel reisgenot! Xx

• 14 Januari 2012 - 13:33

Fleur:

Lieve foto bij Kaap die goeie hoop! :) xxx

• 15 Januari 2012 - 11:54

Denise:

Damn nu staat het al zo'n 3-0 vwb pinguins!!!!!!
    Genieten van de verhalen en willen heel heel veel foto's.
    Kus mdetx