Plettenberg naar Duma Manzi - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu Plettenberg naar Duma Manzi - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu

Plettenberg naar Duma Manzi

Door: PimenLisonne

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lisonne

27 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

WOENSDAG 25 JANUARI

We gaan niet graag weg uit die mooie tsala tree top lodge , het is prachtig weer en we plonzen nog vlug even in de pool, nemen een ontbijt en vertrekken naar port Elizabeth om naar Durban te vliegen. We hebben veel te veel bagage bij ons en ik gooi al m,n charmes in de strijd bij de Saa employé die vriendelijk terug lacht, weegt en ziet dat we ipv van 40 kilo 69 kilo hebben. Hij kijkt bedenkelijk telt op z,n vingers en zegt dat we 19 kilo te veel hebben. Ik zeg doe maar 15 kilo. Hij lacht wijst naar de kleine koffer en we pakken het een en ander over in de hand bagage. En nu blijkt dat we maar 9 kilo over bagage hebben. Okeeeeeee lachen.
We rijden Durban uit via pietermaritzburg en de snelle n2/ n3 naar een klein paradijsje 5000 ha Duma Manzi. We arriveren aan de poort en een dikke goedlachse ranger staat ons al op te wachten en neemt ons mee via een zeer steil pad met een landrover naar beneden 600meter in hoogte verschil het regent pijpenstelen ondertussen en we doen een poncho aan. We zijn de enige gasten en worden heel erg verwend door het voltallige personeel.
Onze kamer zeg maar huis ligt aan een snelstromende rivier en we genieten met volle teugen van de volkomen stilte en de duisternis om ons heen.

DINSDAG 26 jan.

We worden wakker en zien nu pas de mooi begroeide bergen en tijdens onze zonnige rit naar boven, na het ontbijt in een geweldige omgeving aan de snel stromende rivier, zien we hetzelfde landschap als in Toscane maar dan tig keren grootser , met als leuke bijkomstigheid dat onze weg geblokkeerd wordt door een groep giraffen,zebra,s en wratten zwijnen met hun jongen.
We zijn weer onderweg en zien nu dat we echt in het land van king Shaka Zulu zijn, die geniale krijgsman heeft het 60 jaar tegen de Britten volgehouden maar heeft zijn land uiteindelijk toch moeten overdragen. Wij begrijpen nu hoe erg dat moet zijn geweest want dit groene vruchtbare land is werkelijk adembenemend mooi.
De hier nog steeds levende Zulu,s wonen nog steeds in de hen typerende ronde woningen met punt dak, alleen zijn ze nu van steen.

Vanavond slapen we in Cleopatra,s Mountain farm house waar een kok van jewelste , Richard Poynton, ons diner zal prepareren.
We eten hier ons een weg door Afrika.

Tot schrijfs

• 27 Januari 2012 - 19:32

Gavin Reid:

Great Holiday , I love keeping up with you guys. Enjoy the rest of holiday

• 28 Januari 2012 - 08:40

Piet Peters:

mooie reis hebben jullie en fijn dat we kunnen meegenieten!
    nog een fijne voortzetting en goed weer.

• 28 Januari 2012 - 09:52

Tineke:

Wat een heerlijke mooie Reis Lisonne en Pim. Gelukkig niet meer zo verschrikkelijk warm. We genieten met jullie mee. Dikke Kus