Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu

Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lisonne

05 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Wat een schitterende rit van Gisborne naar Rotorua, onderweg stappen we uit om te wandelen naar een historische brug, gemaakt over de rivier 200 jaar geleden het pad erheen was in één woord schitterend, de omgeving van Rotorua ligt op een vulkanische breuklijn die bijna 200 km omvat tot aan onze volgende bestemming Tongario. Een "must do" richting Rotorua zijn natuurlijk de Hell's Gates" zoals de schrijver Shaw ze noemde bij zijn bezoek in 1934.
De moeite waard om te bezoeken, er zijn diverse geothermische sites onder andere Wai o Tapa.
Ons onderkomen Peppers on the Point is geweldig, ook schitterend gelegen aan Lake Rotorua èn we hebben een mooi zonnetje.
's avonds eten we met de Maori in hun gastvrije, traditionele dorp.