Franschhoek en omgeving - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu Franschhoek en omgeving - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu

Franschhoek en omgeving

Door: PimenLisonne

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lisonne

23 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

ZONDAG 22 JANUARI 2012.

Met een beetje weemoed nemen we afscheid van “le Quartier “ en Franschhoek.
Het zijn heerlijke dagen geweest.
We hebben het historische stadje Stellenbosch bezocht met zijn VOC kruithuis , slavenhuisjes, ouwe smidse en natuurlijk ome Sammie se winkel die nog steeds gedreven wordt door twee tantes van Julian Merck je weet nog wel die van Kersefontein en kwamen onverwachts op de food market LIBERTAS Dick en Ans Bosveld tegen die in gezelschap waren van de Fam Govers. Wat is de wereld toch klein.
We zwerven van de ene na de andere mooie wijnestate zoals Boschendal en La Motte om er maar twee te noemen en krijgen een rondleiding door het Wassenaarse Franschhoek. Onze smaakpapillen staan weer strak en worden op een heerlijke manier geteisterd door de lunches en diners. Bij Terroir, Jordan, Reuben en natuurlijk bij een van de beste chefs van de wereld onze eigen Bussemse Margot Janse die de sterren van de hemel kookt bij de Tasting Room van “Le Quartier “.
We vertrekken via de route 62 naar Oudtshoorn waar we onze intrek nemen in de Rosenhof.
Supermooi met vele sterren en het personeel is supergaaf. De eigenaresse komt in paniek op ons af als we s,avonds het diner gebruiken en vraagt of wij Frans spreken om te kunnen communiceren met enkele Franse gasten die inderdaad geen woord Engels spreken en de sommelier zegt dat hij niet van wijn houdt, nooit alcohol drinkt en ons een wijn aanbiedt die eigenlijk iedereen hier drinkt. De kokkin is stokdoof maar kookt verrukkelijk!!!!!
Dit was echt lachen hahahaha!!!!!!!

• 24 Januari 2012 - 11:09

Louis:

iedere keer een prachtig verslag,
    Nog fijne dagen.

• 25 Januari 2012 - 12:26

Fleur:

O MY GOD!!! Bij het zien van die foto's gaan mijn haren overeind staan! WAAROM WAAROM NEMEN JULLIE MIJ NIET MEE??!! Super gaaf! xxxxx