van bushman,s kloof naar Franschhoek - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu van bushman,s kloof naar Franschhoek - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu

van bushman,s kloof naar Franschhoek

Door: PimenLisonne

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lisonne

19 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Franschhoek

Dinsdag 17 januari,

Na de pre historische rotstekeningen nemen we even een ontbijt en een kleine siesta bij het heerlijk koele zwembad. Ik wil vanmiddag toch nog eventjes met Regard mee op zijn rondrit door het park om beestjes te spotten. En jawel… nu hebben we de Zebra, Springbok, Bontebok,de prachtig uitgelijnde Gemsbok ( heeft hij speciaal voor mij in de verf gezet) en de elandantilope. Ze zijn na het onweer allemaal weer tevreden aan het knabbelen . moooooooi

’s avonds heeft Fons voor ons een verrassing, we mogen niet aan tafel, neeeeee Regard komt met de jeep voorrijden en we vertrekken de bush in, zo’n half uur rijden hotsend en knotsend dwars door het “Fynbos” tot we bij een romantische wildhut belanden die geheel en al in het kaarslicht staat te fonkelen. Speciaal voor ons tweetjes heeft de breed smilende chefkok Denise een maaltijd bereid. Het was weer een echt geslaagde Aktie met dank aan onze geweldige organisatoren Fons en Myriam, met recht UNLIMITED AFRICA!!

Woensdag 18 januari

Op ons gemakske nemen wij afscheid van Regard en tuffen via Clanwilliam, Citrusdal, GOUDA! Door die prachtige wijnstreek naar Franschhoek en wij moeten van Fons om 5 uur bij hem thuis zijn want er wachten mensen op ons. Heel de rit bedenken wij ons wie dat zouden kunnen zijn. We stappen als rechtgeaarde Brabanders die bij elkaar op bezoek komen de poepgezellige keuken binnen en daar zitten Peter en Rian gezellie aan de wijn!! Hartstikke leuk natuurlijk en Fons en Myriam moeten hun oren dichtstoppen want memories come alive!! We gaan naar de Township van Franschhoek en dat wordt een hele speciale ontmoeting. De Afrikanen zijn helemaal in de “Mood” en zingen en dansen met hun koor 2 en een half uur lang, kindjes zitten aandachtig te luisteren en wij worden door David uitgenodigd om in zijn ( werkelijk snik en snikhete) pandje iets te komen nuttigen. Hij is daar met steun van Fons een restaurantje begonnen, het hutje ertegenover wordt afgebroken en David gaat daar met behulp van zijn vrienden een gebouwtje van steen neerzetten. Prachtig initiatief en hij straalt van oor tot oor. Ik hou op met schrijven….. de foto’s spreken voor zich.

En… als klap op de vuurpijl babbelen wij gewoon even met Margot Janse , als enorme fan en bewonderaar moet ik me inhouden want we zijn nu “gewoon” onder ons!!

• 19 Januari 2012 - 12:44

Chantal:

Hallo Lisonne, wat kan je toch heerlijk en meeslepend vertellen over jullie avonturen. Even voor de beeldvorming. Het is hier vandaag 10 graden en het komt met bakken uit de hemel zetten. Geniet lekker van het prachtige land. Veel liefs, Chantal

• 19 Januari 2012 - 15:16

Ger En Piet:

geweldig leuk jullie reisverslag te mogen ontvangen. Het doet ons weer herinneren aan onze eigen Zuid-Afrikareis.n Jammer van het tafelkleedje over de Tafelberg, want het uitzicht van boven is geweldig. Wij wensen jullie een fijn vervolg!
    groetjes.