Tafelberg en Paarl - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu Tafelberg en Paarl - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Pim en Lisonne Kempen - WaarBenJij.nu

Tafelberg en Paarl

Door: PimenLisonne

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lisonne

14 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Paarl

Een straaalende dag vandaag, we openen de gordijnen en de Tafelberg ligt te glanzen in de zon. Alleee dan gaan we omhoog en we zien dat velen met ons hetzelfde doen, leuk uitzicht van boven, maar gisteren was net zo mooi en minder druk.We laten de Tafelberg achter ons en rijden een prachtige route naar de wijngebieden van Paarl. We gaan kijken waar onze favoriete Chardonnay gemaakt wordt op Glen Carlou. We bezoeken de Zuid Afrikaanse Estate van Donald Hess en zijn kunstcollectie very,very modern Art (zoiets als bij ons het van Abbe)opgestapelde stenen en onbegrijpelijke video's, maar waanzinnig mooi gelegen.Anthony Rupert heeft naast zijn heerlijke VINO DI CAPO (oa genovese druif) een prachtige verzameling klassieke auto's vanaf 1902.Ik denk niet dat er ergens een autotype te vinden is wat hij niet heeft .Daarna nog even een afzakkertje bij meneer Graff die zijn fortuin maakte met Diamanten juwelen voor de happy few en daar een zeer mooie moderne wijnmakerij heeft in een amaakvolle entourage en ook weer met prachtige kunst en een mooi staaltje architectuur.(Gaat het nog meneer Dreuge?)Via het lieflijke Stellenbosch keren wij weer terug naar ons hotel.Onderweg passeren wij de Township van Kaapstad, een groter contrast is niet denkbaar bijna 1 miljoen mensen opeengepakt in houten hutjes met verroeste golfplaten daken en wat magere geiten naast een vuilnisbelt. Vluchtelingen uit Mozambique en andere omliggende landen, maar ook eigen volk.it's gonna change roepen ze, dat hopen we dan maar. In elk geval wordt Kaapstad in 2014 WORLD DESIGN CAPITAL, Er zijn mooie dingen ontstaan met de voorbereidingen naar het wereldvoetbal,misschien dit dan ook wel.

• 14 Januari 2012 - 19:37

Marianne:

Hi Pim en Lisonne
    Tot zover begrijpen wij jullie reis. Paarl en Stellenbosch roepen bij ons heel goede herinneringen op. Leuke plaatsjes. De Tafelberg is als de eifeltoren, je moet er een keer geweest zijn en het gezien hebben.
    Hebben jullie iets meegekregen van het ongeluk met de Costa Concordia? Dit is het cruiseschip waar wij vorig jaar een reis mee gemaakt hebben! Gelukkig niet dit jaar.
    Baie veel plezier!

jullie verslag
    moederkus

• 15 Januari 2012 - 10:56

Tineke:

Hallo Lisonne en Pim geniet van de verslagen net of ik het weer beleef.Heel veel kusjes

• 16 Januari 2012 - 12:59

Elly Van Leuven:

Hoi globetrotters,
    Jullie verslag is goed over gekomen en ik druk het af voor mama Doortje. Tot nog toe ben ik "jaloers". Ik was ter plekke in nov. 1998 en heb het nog compleet in mijn geheugen zitten. Het is er fantastisch, geniet er van.